adult boy casual 220453 1 1
Fitness

Joga dla oczu, czyli jak naturalnie poprawić ostrość widzenia


sześciu ortodoksyjnych systemów filozofii indyjskiej stała się bardzo popularna w zachodnim świecie. Mało kto jednak wie, że istnieje także swoista joga dla oczu, poprawiająca dzięki kilku prostym ćwiczeniom ostrosc widzenia.

Dzięki nim możemy poprawić widzenie i uniknąć zmęczenia oczu. Wystarczy do tego kilka ruchów gałki ocznej i kilka wizualizacji. Technika ta nazywa się metodą Batesa i została opracowana w latach 20 i 30 ubiegłego stulecia przez amerykańskiego okulistę o tym właśnie nazwisku. J ego praca na ten temat pt „The Cure of Imperfect Sight by Treatment Without Glasses” była poparta wieloletnią praktyką lekarską autora i wieloma doświadczeniami, których efekty zadziwiły nawet jego samego. Podstawowym założeniem jego metody była zmiana tradycyjnego rozumienia zjawiska widzenia. Według teorii Dr Batesa soczewka oka nie zmienia swojego kształtu, jak to zakłada tradycyjna medycyna, a proces akomodacji polega na zmianie kształtu całej gałki ocznej. Jeśli mięśnie gałki ocznej są w stanie tak zmienić jej kształt, aby na siatkówce pojawił się ostry obraz, to mówimy o oku miarowym. Jeśli natomiast mięśnie są zbyt słabe, to pacjent widzi obraz rozmyty. Naturalnym wnioskiem wypływającym z takiego rozumowania było stwierdzenie, że wszystkie wady wzroku są spowodowane osłabieniem mięśni odpowiedzialnych za ruchy gałki ocznej. W związku z tym aby poprawić ostrość widzenia wystarczy wytrenować mięśnie oczu.

W sytuacji kiedy coraz więcej osób pracuje całymi dniami przed komputerem w pomieszczeniach ze sztucznym oświetleniem, metoda Batesa jest coraz bardziej popularna.

Doktor Bates twierdził m.in. że najważniejszą zasadą dla osób chcących poprawić ostrość swojego widzenia jest złagodzenie napięcia wokół oczu, ale także napięcia w całym ciele. Po stosowaniu proponowanych przez niego ćwiczeń oczy powinny być rozluźnione, widzenie bardziej czyste, a kolory żywsze. Badania pokazują, że korzyści płynące z jogi dla oczu są spektakularne w większości problemów ze wzrokiem, takich jak krótkowzroczność, albo w przypadku stresu wzrokowego. Nie jest to jednak cudowna metoda, która po jednej serii ćwiczeń sprawi, że będziemy mieć sokoli wzrok. Aby móc zaobserwować jakiekolwiek rezultaty trzeba je cierpliwie i regularnie wykonywać jak.

Tego typu gimnastyka oczu jest bardzo łatwa do wykonania. Opiera się na relaksacji. Istnieją również specjalne kursy indywidualne i zbiorowe. Ćwiczenia są skoncentrowane na gimnastyce mięśni oczu, ale czasami także dotyczą całego ciała. Niektóre są stymulujące, inne są relaksujące.

Rate this post